2014. november 17.

Egy elképesztően béna alaprajzú lakás....

Előre leszögezném, hogy kifejezetten vonzódom a kihívásokhoz, így semmiféle kifogásom nincs, ha megtalál egy-egy izgalmas feladat. Ahogy most is..... bár bevallom, az én kezem is kicsit benne van, hogy ilyen helyzetbe keveredtem, hisz már a megvásárolandó lakás kiválasztásánál is ott voltam. Egy belbudai, 70 m2 körüli, teraszos lakás megtalálása volt a cél... Rengeteget megnéztünk és bizton kijelenthetem, hogy ennél kreténebb alaprajzot ritkán lát az ember!.... 
DE!!! A ház gyönyörű, a jó méretű teraszról rálátni a Sas-hegyre és a Svábhegyre, a hálószobából pedig a kivilágított Mátyás-templom tornyára. A három méteres belmagasság és a békebeli nyílászárók pedig még inkább meggyőzik az embert, hogy érdemes megküzdeni ezzel a lakással!!
És így is lett...mostanra megszületett a végleges alaprajz. Megkönnyítette a dolgomat, hogy egy, max. két személynek kellett kialakítanom, így egy hálószobára volt szükség, a maradék térrel szabadon garázdálkodhattam...
Szerintem ez a lakás tökéletes példája annak, hogy mi alapján válasszuk ki leendő otthonunkat... A legfontosabb, hogy azok a  paraméterek (a környék, a méret, a ház állapota!!, a lakás fekvése, a hangulat...stb.) amik tőlünk függetlenek és nem igazán tudunk rajta változtatni, megfelelőek legyenek. Ha ezek rendben vannak, nem érdemes megriadni a tökéletes lepusztultságtól és a kilátástalannak tűnő alaprajztól.  Érdemes venni egy nagy levegőt, alkudni az árból (elvégre az átalakítás nem lesz két fillér...) és megbízni egy lakberendezőt/belsőépítészt, hogy tökéletes legyen a végeredmény....


Már az alaprajz kialakításánál figyelembe vettem, hogy a legtöbb bútort az előző lakásból magával fogja hozni a tulajdonos. A ferde fal méretezését meghatározta egy gyönyörű régi jugendstil könyvszekrény, a gardróbszekrény és a konyha méretét is a meglévő (Ikea) szekrények jelölték ki, de biztos vagyok benne, hogy némi "trikivel" (átfestés, kiegészítések...stb.) senki sem fog majd ráismerni a megunt darabokra.
Nem lesz "túlgondolkodva" az egész berendezés...falnyi épített könyvespolc, régi gerendákkal elválasztott dolgozó rész, festmények és egy igencsak meghatározó óriási, antik aranyozott csillár, kiegészülve néhány mai design(hangulatú) kiegészítővel.... és persze az évek óta unalomig ismételt szürkéim (tudom, tudom...de egyszerűen ez van!!!...:)
Reményeim szerint amolyan " száz éve itt lakom és csak összegyűltek a dolgok az évek folyamán, amiket lazán elhelyeztem" típusú lakás alakul majd ki....



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése