2013. január 8.

Esernyő, amikor világít.....

Ilyenkor január elején kicsit nyögve-nyelősen indulok be. Én tehetek róla, az ünnepek elmúltával meggyőzöm magam, hogy itt a tavasz. Erre még inkább ráerősít, hogy már nagyban csinálom és fotózom a tavaszi anyagokat mind a Lakáskultúrába, mind a Kiskegyed Otthonába. Így hát rettenetesen rossz néven veszem, hogy reggelente vaksötétben kell felkelni és az utcára kilépve konkrétan megfagyok. 
Ebben az időszakban minden évben azzal védekezem a sötétség ellen, hogy lámpákat csinálok....szinte mindegy miből....tavaly éppen esernyőből. Vagyis inkább napernyőből...Mivel egy fehér csipke ernyőt ritkán használok rendeltetésszerűen, ezért semmiféle gátlásom nem volt lenyiszálni a nyelét és fellógatni a plafonra.
(bocs a kép rossz minőségéért, nem találtam meg az eredeti, nagyfelbontásút....)

Levágtam a nyelét, négy egyforma hosszúságú láncot ráerősítettem a drótmerevítésekre, majd egy kábelkötegelőre ráfűztem és ráerősítettem a foglalatra.....
Én flikk-flakkoltam még... A drótmerevítések végeire rátekertem színes filcszalagot. Szerintem ez jól néz ki, bár csak az igazán vájtfülűek veszik észre amikor a plafonon van......
 Az esernyő "hegyére" függönyrojtot tekertem....ezt most már nem csinálnám, mert szerintem eléggé "édi-bédi" lesz tőle és nálunk amúgy is ott a mennyezeten a gipszstukkó....(nem mi csináltattuk, eredeti százéves darab, úgyhogy boldogan őrizgetjük.....)

Úgy látom az esernyő másokat is megihletett...
forrás
forrás
forrás      
forrás
forrás

forrás
forrás

....és ha arra használ valaki egy esernyőt, amire való, ez a szerkezet szinte elengedhetetlen.....:)
forrás

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szép! passzol is, a díszes stukkóhoz (így hívják?)

    VálaszTörlés
  2. Igaza van Mártinak! Nagyon jól megy a stukkó díszítéshez a plafonon!
    Tetszik a fapálcikás esernyőkkel tűzdelt változat is! :-)
    Nekem is megvan szilveszter után a télvége hangulatom, és újra rá kell döbbennem, hogy még több van a télből, mint amennyi múlt! Bár most nálunk még megvan a tegnap esett hó és ilyenkor olyan gyönyörű minden!Így, szép havasan még kibírom egy darabig. :-)

    VálaszTörlés
  3. Örülök, ha tetszik nektek!!
    Tél ügyben még hóval együtt sem tudok pozitívan gondolkodni:D....bár adtam néhány ötletet a mai posztban, hogy azok akik lelkesek mit kezdjenek vele:D

    VálaszTörlés