2012. március 9.

...spagettifüggöny, amikor éppen nem függöny....

...spagettifüggöny...néhány éve nagy sláger volt, szerintem most is jó darab, de már nem akkora újdonság...Ha már Ti is meguntátok, hogy  függönyként, térelválasztóként vagy egyszerű dekorációként használjátok, bútortuningolásra még tökéletes lesz. Én nagyon szeretem, több dologra is használtam már, legutóbb, egy munkámnál radiátorborítás lett belőle, de az majd egy következő poszt....:)
Ebben az esetben egy sima "praktikeres" fém kamrapolc volt az amit szerettem volna kicsit használhatóbbá tenni. Láthattátok már a Lakáskultúrában , de nem mostanában, úgyhogy érdemes felidézni, hátha újabb inspirációkat adhat.
Az elv kicsit hasonló, mint a gumirozott szekrénynél  , csak most nem vízszintesen, hanem függőlegesen sorakoznak egymás mellett a zsinórok, így takarják a polcon lévő tárgyakat.
Ezzel a színösszeállítással kicsit "királylányos" beütése van, de bármilyen színű zsinórfüggönyt használhattok. Ami fontos, hogy a mögötte lévő polcot, érdemes mindig a függöny színével egyezőre festeni.....

fotók Lakáskultúra /Darabos György

...ez volt a kiindulás...

..először a lemértem a polc első és két oldalsó élének hosszát (mivel falnál áll, én a hátsó oldalát nem takartam), majd a zsinórfüggöny szélességét levágtam. A függöny felső, vászon részére rávarrtam a tépőzár puha részét, a kemény részt ragasztópisztollyal a polc felső élére ragasztottam....aztán felraktam a függönyt.

...a takaráshoz 5 x5 cm-es pipalécet használtam....méretre vágtam, a 45 fokban levágott sarkakat összeragasztottam és tűzőgéppel megerősítettem, majd az egészet lefestettem....na jó itt lehet bármilyen alapozót használni, nem csak az Unitopot..:)

...a lyukak, a fém ringlikkel és az ebbe fűzött zsinór már csak olyan "cicoma", ugyanúgy, ahogy a fehér lakkfilccel pöttyözgetés...simán kihagyhatjátok, úgy is szép...:)


..ha mindez kész, akkor vágtam le a hosszát (így tűnt a legegyszerűbbnek)...a padló vonalát követve biztos, hogy egyenes a végeredmény...
A levágás után tonnányi zsinór marad...nehogy kidobjátok!:)...lehet belőle bojtokat csinálni. Összefogtok egy csomót, félbehajtjátok, befőttesgumival összegumizzátok és bármilyen szalaggal díszítitek... például ajándékcsomagolásnál jól jöhet masni helyett, de ha a szalagok színesek, tavaszi dekoráció is lehet belőle...elvégre mindjárt jön a nyúl...:))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése